Program
Panel I
Uczeń z obniżonym nastrojem w przestrzeni szkolnej i grupie rówieśniczej

Prelegent: dr Magdalena Śniegulska 

  • Ćwiczenie elastyczności psychologicznej, kontroli emocji i wzmacnianie poczucia własnej wartości – rola pedagoga w profilaktyce zaburzeń nastroju.
  • Depresja czy obniżenie nastroju – na które zachowania w kontekście funkcjonowania rówieśniczego należy zwracać uwagę? Kiedy i jak reagować?
  • Środowisko rodzinne i szkolne dziecka jako miejsca podejmowania działań terapeutycznych przez pedagoga we współpracy z rodzicami i innymi nauczycielami – ścieżki i narzędzia komunikacyjne.
Panel II
Nowe technologie i media społecznościowe – szanse i zagrożenia z perspektywy edukacji 

Prelegent: dr Tomasz Tokarz 

  • Ryzykowne zachowania ucznia w sieci jako objaw przeżywanych przez niego trudności – jakie działania musi podjąć pedagog, by wzmocnić samoocenę dziecka i uświadomić mu kwestię cyberbezpieczeństwa. 
  • Pasja czy nałóg? Praktyczne wskazówki do rozpoznania przyczyn i objawów uzależnienia ucznia od internetu i do indywidualnej pracy z dzieckiem. 
  • Pomysły na lekcje wychowawcze z wykorzystaniem nowych technologii (gier, pokojów zagadek, interaktywnych quizów) – jak rozwijać krytyczne myślenie, kreatywność i komunikację w zespole klasowym.
Panel III - warsztatowy
Przemoc rówieśnicza w szkole a praktyczne zastosowanie Metody Wspólnej Sprawy 

Prelegenci: Joanna Węgrzynowska i Hubert Czemierowski 

  • Metoda Wspólnej Sprawy A. Pikasa krok po kroku – trzy etapy i warunki stosowania w sytuacjach przemocy grupy uczniów wobec kolegi (prezentacja filmowa).
  • Ćwiczenia w praktycznym zastosowaniu metody poprzez odgrywanie symulacji rozmów z uczniami na forum.
Panel IV
Zmiany prawne a praca pedagoga w realiach szkolnych w roku szkolnym 2019/2020

Prelegent: Małgorzata Łoskot

  • Nowy zakres kwalifikacji zawodowych terapeuty pedagogicznego i doradcy zawodowego – jakie zmiany wprowadza nowelizacja rozporządzenia?
  • Czas pracy, zakres czynności i zmienione obowiązki pedagoga dotyczące danych wrażliwych ucznia – w jaki sposób prawidłowo je określać – case study.
  • Arkusze i ankiety jako narzędzia prawidłowej analizy potrzeb środowiska szkolnego i warunek organizacji skutecznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
  • Najczęstsze błędy w udzielaniu ppp: wsparcie nieadekwatne do potrzeb ucznia oraz brak oceny jego efektywności i informacji dla rodziców – sposoby ich wyeliminowania.