Promocja dostępna tylko do 30 września lub wyczerpania zapasu puli biletów promocyjnych. 

 

CERTYFIKOWANY XX OGÓLNOPOLSKI KONGRES PEDAGOGÓW I PSYCHOLOGÓW SZKOLNYCH

Nowe przepisy w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w placówce szkolnej 2025/2026

interpretacje prawne | obowiązkowa dokumentacja | diagnoza i interwencja psychologiczno-pedagogiczna w praktyce

29.10.2025r. | online
DODATKOWO: 30 dni dostępu do nagrania!
Zobacz program
Do końca
promocji pozostało:
 
20-LECIE KONGRESU

Do wygrania 20 NAGRÓD: książki, e-booki, prenumeraty czasopism, dostęp do webinarów.

KONFERENCJA
29.10.2025
9:00 - 15:30
 
WARSZTATY
29.10.2025
Warsztat I – 16:00 – 18:00
Warsztat II – 18:00 – 20:00
Niebieska Linia Głos Pedagogiczny Charaktery Doradca w Pomocy Społecznej

TYLKO PODCZAS TEGOROCZNEJ EDYCJI!

  • Omówimy kluczowe wyzwania i zmiany w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej, m. in. nowe przepisy i kwalifikacje w pracy z uczniem ze SPE.
  • Rozwiejemy wątpliwości związane z obowiązkową dokumentacją pedagoga, wspólnie przeanalizujemy, jak powinna wyglądać wstępna diagnoza pedagogiczna i interwencja kryzysowa, aby realnie przekładały się na wsparcie uczniów.
  • Skoncentrujemy się na konkretnych przypadkach z codziennej praktyki zawodowej oraz odpowiemy na najbardziej nurtujące pytania.

FILARY KONGRESU

5 MODUŁÓW
  1. PRAWO
  2. DOKUMENTY
  3. DIAGNOSTYKA
  4. PROCEDURA
  5. PSYCHIKA
2 WARSZTATY
  1. Niebieska Karta
  2. Uczeń z ASD
WYBITNI EKSPERCI
Podzielą się praktyką – konkretne case study problem rozwiązanie
SESJA Q&A
Po każdym panelu – realne pytania i skuteczne odpowiedzi

O TYM BĘDZIEMY MÓWIĆ

Nowe przepisy i kwalifikacje w pracy z uczniem ze SPE
Interpretacja zmian na rok szkolny 2025/2026 z praktycznymi wskazówkami dotyczącymi wdrażania zmian w szkołach i placówkach.
Dokumentacja organizacji kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno-pedagogicznej – CO NOWEGO 2025/2026?
Zasady tworzenia i prowadzenia dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami i standardami kontroli
Wstępna diagnoza pedagogiczna jako kluczowe zadanie w pracy
Omówienie celów, narzędzi i etapów wstępnej diagnozy ucznia jako podstawy do indywidualizacji nauczania i planowania wsparcia.
Interwencja kryzysowa – STOP PRZEMOCY rówieśniczej
Od wczesnego rozpoznawania po tworzenie bezpiecznej atmosfery w placówce.
Rozpoczynamy drugą turę biletów promocyjnych!
Zarezerwuj bilet do 4 września i oszczędzaj – później ceny wzrosną!

UWAGA! DODATKOWA STREFA MINDFULNESS

Każdy uczestnik otrzyma również webinar pt. „Uważność w klasie – narzędzie regulacji emocji” poprowadzony przez Annę Molendę z ramienia Polskiego Instytutu Mindfulness, kształcącego nauczycieli uważności.

Zapisz się

Prelegentki

Program Kongresu

 

9:00 – 15:30

Podczas tegorocznej konferencji chcemy Cię zainspirować, dostarczyć najważniejsze informacje z zakresu zmian prawnych oraz procedur postępowania w trudnych sytuacjach oraz wyposażyć Cię w praktyczne umiejętności.

Aby sprostać oczekiwaniom pedagogów i psychologów szkolnych podzieliliśmy konferencję na 4 części: prawną, dokumentacyjną, diagnostyczną oraz proceduralną.

PRELEGENT:
Małgorzata Łoskot
 
Panel 1
 
PRAWO

Nowe przepisy i kwalifikacje w pracy z uczniem ze SPE – interpretacja zmian na rok szkolny 2025/2026

  • Zmiany w kwalifikacjach specjalistów szkolnych – nowe rozporządzenie w pytaniach i odpowiedziach, czyli nowe wymagania wobec pedagogów, psychologów i terapeutów w placówkach oświatowych.
  • Jak interpretować nowe zapisy i jakie działania należy podjąć od roku szkolnego 2025/2026, aby zapewnić zgodność z przepisami oraz skuteczne wsparcie ucznia.
  • Najnowsze wytyczne do pracy z uczniem o zróżnicowanych potrzebach – praktyczne zalecenia do pracy z uczniami z dysleksją, dyskalkulią, ADHD oraz ze spektrum autyzmu, z uwzględnieniem nowych zapisów prawnych i aktualnych standardów edukacyjnych.
  • ICD-11 w praktyce szkolnej – wprowadzenie do prawa oświatowego klasyfikacji i wymogów ICD-11, co to oznacza dla dokumentacji szkolnej i jak respektować nowe kryteria w codziennym postępowaniu edukacyjno-wychowawczo-terapeutycznym.
SESJA Q&A
 
poświęcona konkretnym przypadkom + konkurs z nagrodami na 20-lecie kongresu!
Panel 2
 
DOKUMENTY

Dokumentacja organizacji kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno-pedagogicznej w roku szkolnym 2025/2026

  • Obowiązki w zakresie wypełniania dokumentacji dotyczącej organizacji kształcenia specjalnego dla danego ucznia oraz dla ucznia objętego pomocą p-p w podziale na specjalistów szkolnych, nauczycieli oraz dyrekcję.
  • Praktyczne zasady prowadzenia dokumentacji dostosowań dydaktycznych oraz godzin zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych i innych form wsparcia. Omówienie najczęstszych błędów, zalecanych zapisów oraz tego, jak zadbać o zgodność z IPET i zaleceniami z orzeczenia lub opinii.
  • Indywidualna Teczka Ucznia – wymagany zestaw dokumentów, które powinny znajdować się w teczce ucznia objętego kształceniem specjalnym lub pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Obowiązujące przepisy archiwizacji, osoby odpowiedzialne za aktualność danych oraz sposoby zabezpieczenia dokumentacji zgodnie z przepisami RODO i rozporządzeniem o dokumentacji przebiegu nauczania.
  • Dziennik Pracy Pedagoga Specjalnego, dziennik zajęć innych ucznia objętego pomocą p-p –praktyczne omówienie zasad prowadzenia dziennika pedagoga specjalnego, dziennika zajęć rewalidacyjnych i specjalistycznych. Konkretne wskazania, jakich zapisów wymaga prawo, kto dokonuje wpisów i jak je dokumentować w wersji papierowej i elektronicznej zgodnie z § 17 rozporządzenia MEN z 25 sierpnia 2017 r.
PRELEGENT:
Małgorzata Łoskot
 
SESJA Q&A
 
poświęcona konkretnym przypadkom + konkurs z nagrodami na 20-lecie kongresu!
PRELEGENT:
Michalina Ignaciuk
 
Panel 3
 
DIAGNOSTYKA

Wstępna diagnoza pedagogiczna jako kluczowe zadanie w pracy pedagogów i psychologów szkolnych

  • Procedury postępowania w procesie rozpoznawania potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów – zadania nauczycieli i specjalistów szkolnych w procesie diagnostycznym na terenie szkoły.
  • Przesiewowa diagnoza pedagogiczna – omówienie sprawdzonych metod diagnostycznych.
  • Jakich błędów unikać przy procesie przesiewowych diagnoz, aby właściwie zaplanować proces edukacyjny ucznia ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi?
  • Kwestionariusz Szkolnej Oceny Funkcjonalnej – szczegółowe omówienie zasad stosowania KSzOF jako narzędzia wspierającego proces diagnozy i planowania działań wspierających ucznia.
SESJA Q&A
 
poświęcona konkretnym przypadkom + konkurs z nagrodami na 20-lecie kongresu!
Panel 4
 
PROCEDURA

Interwencja kryzysowa – STOP PRZEMOCY rówieśniczej w szkołach

  • Standardy antyprzemocowe w polskim prawie – omówienie kluczowych regulacji prawnych dotyczących przeciwdziałania przemocy rówieśniczej, w tym: art. 94a ustawy Prawo oświatowe, przepisy Kodeksu karnego, rozporządzenie MEN z 25 sierpnia 2017 r. ws. organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, Karta Nauczyciela czy standardy ochrony małoletnich zgodnie z ustawą z 13 maja 2023 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej.
  • Przykłady programów profilaktycznych i interwencyjnych z podziałem na etapy edukacyjne – zastosowanie metody tutoringu rówieśniczego, programów rówieśniczych mediatorów, warsztatów profilaktycznych, a także komponentów cyfrowych (np. lekcje na temat hejtu online, mechanizmów wykluczenia, FOMO, sextingu). Przykłady sprawdzonych programów: „Spójrz Inaczej”, „Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej”, „Cybernauci”.
  • Szkolna procedura interwencji w przypadku przemocy – obowiązkowe działania i rekomendowane praktyki – szczegółowy opis procedury reagowania, wskazanie form opieki i wsparcia zarówno dla ucznia pokrzywdzonego, jak i sprawcy, współpraca z rodzicami, policją, kuratorem sądowym lub sądem rodzinnym – zgodnie z zasadą adekwatności środków.
  • Zasady prowadzenia dokumentacji w sytuacjach kryzysowych – kto przygotowuje notatki służbowe, protokoły rozmów, plan działań naprawczych, zgłoszenia do instytucji zewnętrznych, wpisy do dziennika elektronicznego?

CASE STUDY:

Budowa systemowego podejścia antyprzemocowego w szkole

Jak stworzyć spójny, wewnątrzszkolny system reagowania na przemoc i sytuacje kryzysowe?

  • Powołanie zespołu ds. przeciwdziałania przemocy
  • Coroczna diagnoza sytuacji wychowawczej
  • Ujęcie działań w Programie wychowawczo-profilaktycznym i procedurze antymobbingowej
PRELEGENT:
Anna Konarzewska
 
SESJA Q&A
 
poświęcona konkretnym przypadkom + konkurs z nagrodami na 20-lecie kongresu!
PRELEGENT:
Marta Bartosik-Piotrowska
 
Panel 5
 
PSYCHIKA

Zanim będzie za późno – prewencja kryzysów psychicznych przez codzienną pracę z emocjami.

  • Codzienna profilaktyka emocjonalna jako kluczowy element pracy pedagoga i psychologa szkolnego – jak wspierać dobrostan psychiczny uczniów jeszcze zanim pojawi się kryzys.
  • Proste mikrointerwencje i narzędzia wspierające regulację emocjonalną uczniów – gotowe rozwiązania możliwe do wdrożenia podczas dyżurów, zajęć indywidualnych i spotkań grupowych.
  • Jak budować systemowe wsparcie emocjonalne w szkole – bez dodatkowych środków i godzin.
  • Prezentacja narzędzi Emocjolandii – karty rozmów, gry i zabawy, scenariusze ćwiczeń, i inne rozwiązania jako wsparcie emocjonalne do gabinetu pedagoga/psychologa szkolnego.

DODATKOWO:

Uczestnicy otrzymają konkretne pomysły, rozwiązania i materiały,

które można wdrożyć natychmiast – wspierając nie tylko uczniów w kryzysie, ale także własny komfort pracy w roli specjalisty szkolnego.

Warsztaty

 

16:00 – 20:00

 
 Zapisy otwarte
 
Maja Kuźmicz
Warsztat I
16:00 – 18:00
Online

Procedura Niebieskiej Karty w szkołach – aktualne obowiązki placówek oświatowych w 2025 roku

Szkoły jako instytucje pierwszego kontaktu mają ustawowy obowiązek reagowania na podejrzenie przemocy domowej wobec dziecka – w szczególności poprzez uruchomienie procedury Niebieskiej Karty.

W roku szkolnym 2025/2026 obowiązują już znowelizowane przepisy wynikające z ustawy z dnia 13 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 1606) oraz nowego rozporządzenia wykonawczego z 2024 r., które rozszerzają zadania szkoły w zakresie dokumentowania i współpracy międzyinstytucjonalnej.

Zagadnienia
  • Szczegółowe omówienie obowiązków nauczycieli, specjalistów i dyrektora w zakresie wszczynania procedury Niebieskiej Karty (formularz A).
  • Nowy obowiązek prowadzenia dokumentacji pomocniczej w szkole, obejmującej przebieg rozmów z uczniem i rodzicem/opiekunem.
  • Wymóg wyznaczenia szkolnego koordynatora procedury w każdej placówce oraz dokumentowania jego działań.
  • Szerszy zakres udziału szkoły w grupach diagnostyczno-pomocowych – w tym obowiązek udziału przedstawiciela szkoły w spotkaniach zespołu w przypadku każdego ucznia, wobec którego prowadzona jest procedura.
  • Uaktualnione zasady ochrony danych osobowych i udostępniania informacji między instytucjami – zgodnie z nowymi przepisami RODO i zapisami ustawy.
  • Wzór Niebieskiej Karty – A oraz gotowa check-lista obowiązków szkoły z podziałem na role: nauczyciel, specjalista, dyrektor.

Szkolenie pozwoli uporządkować procedury wewnątrzszkolne i dostosować je do aktualnych wymagań prawnych, ograniczając ryzyko formalnych uchybień podczas kontroli zewnętrznych i interwencji kryzysowych.

DODATKOWO: Uczestnicy warsztatu otrzymają e-book Dobrostan psychiczny pedagoga i terapeuty. Zestaw narzędzi wspierających rozwój osobisty i zdrowie psychiczne.

img-fluid
 
Joanna Ławicka
Warsztat II
18:00 – 20:00
Online

Uczeń z ASD w szkole – dobre praktyki w pracy z uczniem w spektrum autyzmu

Podczas warsztatu uczestnicy poznają sprawdzone strategie i codzienne rozwiązania, które wspierają funkcjonowanie ucznia z ASD w środowisku szkolnym. Omówione zostaną przykłady efektywnej pracy dydaktyczno-wychowawczej, tworzenia sprzyjającej przestrzeni edukacyjnej oraz budowania pozytywnych relacji z uczniem w spektrum.

Zagadnienia
  • Inwentarz Gotowości Szkoły na neuroróżnorodność – praktyczne narzędzia do budowania inkluzywnego systemu szkolnego – jak diagnozować mocne strony i obszary wymagające rozwoju w kontekście wspierania uczniów o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych? Pokażemy konkretne sposoby wdrażania zasad inkluzji na poziomie całej szkoły – od polityki po codzienną praktykę.
  • Potrzeby nauczycieli pracujących z uczniami w spektrum autyzmu w systemie edukacji  wsparcie merytoryczne, emocjonalne i organizacyjne w kontekście wyzwań związanych z niedoborem specjalistów i oczekiwań uczniów i rodziców.
  • Wsparcie zespołu i strategie radzenia sobie z sytuacjami problemowymi w edukacji uczniów z ASD – dobre praktyki do wdrożenia w codziennych sytuacjach szkolnych w pracy z dziećmi neuroróżnorodnymi.
  • Dostosowanie edukacji do potrzeb uczniów w spektrum autyzmu – co to naprawdę znaczy? – przyjrzymy się znaczeniu pojęcia „dostosowanie” w praktyce szkolnej – od elastycznego podejścia do programu nauczania, przez metody pracy i oceniania, aż po organizację przestrzeni i czasu. Zostaną przedstawione konkretne przykłady skutecznych dostosowań oraz omówione ich znaczenie dla ucznia i całego procesu edukacyjnego.
  • Współpraca środowiskowa na rzecz bezpieczeństwa uczniów z ASD – Prezentacja dobrych praktyk w budowaniu zintegrowanego systemu wsparcia uczniów w spektrum, opartego na współpracy różnych środowisk: szkoły, rodziny, specjalistów.

DODATKOWO: Uczestnicy warsztatu otrzymają e-book Życie w spektrum. O rozwoju, codzienności i kłopotach osób ze spektrum autyzmu.

img-fluid

Kup bilet grupowy i otrzymaj dodatkowy rabat na całe zamówienie.
Im więcej biletów kupujesz, tym większą zniżkę możesz otrzymać!

kupując dwa bilety,
otrzymasz
rabat
50 zł netto
kupując trzy bilety,
otrzymasz
rabat
105 zł netto
kupując cztery bilety,
otrzymasz
rabat
180 zł netto
kupując pięć biletów,
otrzymasz
rabat
275 zł netto
Promocja obowiązuje przy zakupie wielokrotności tego samego wariantu.
Jeśli chcesz zakupić kilka różnych, skontaktuj się z nami – przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę!

Kup bilet
Wybierz swój wariant

Do końca
promocji pozostało:
 
Kongres
Online
zł netto
zł brutto
zł netto / zł brutto
  • Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
  • Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
  • 30-dniowy dostęp do nagrań z kongresu
  • Webinar Mindfulness „Uważność w klasie”
  • Warsztat I: Procedura Niebieskiej Karty w szkołach
  • Warsztat II: Uczeń z ASD w szkole
  • Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział warsztatach
Cena zmienia się 30 września
zł netto ( zł brutto)
Pula biletów promocyjnych jest ograniczona
Kongres Online
+ warsztat I
zł netto
zł brutto
zł netto / zł brutto
  • Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
  • Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
  • 30-dniowy dostęp do nagrań z kongresu
  • Webinar Mindfulness „Uważność w klasie”
  • Warsztat I: Procedura Niebieskiej Karty w szkołach
  • Warsztat II: Uczeń z ASD w szkole
  • Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział warsztatach
Cena zmienia się 30 września
zł netto ( zł brutto)
Pula biletów promocyjnych jest ograniczona
Kongres Online
+ warsztat II
zł netto
zł brutto
zł netto / zł brutto
  • Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
  • Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
  • 30-dniowy dostęp do nagrań z kongresu
  • Webinar Mindfulness „Uważność w klasie”
  • Warsztat I: Procedura Niebieskiej Karty w szkołach
  • Warsztat II: Uczeń z ASD w szkole
  • Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział warsztatach
Cena zmienia się 30 września
zł netto ( zł brutto)
Pula biletów promocyjnych jest ograniczona
Kongres Online
+ warsztaty
zł netto
zł brutto
zł netto / zł brutto
  • Udział we wszystkich sesjach naukowych w formule online
  • Imienny e-certyfikat potwierdzający udział w kongresie
  • 30-dniowy dostęp do nagrań z kongresu
  • Webinar Mindfulness „Uważność w klasie”
  • Warsztat I: Procedura Niebieskiej Karty w szkołach
  • Warsztat II: Uczeń z ASD w szkole
  • Dodatkowy imienny e-certyfikat potwierdzający udział warsztatach
Cena zmienia się 30 września
zł netto ( zł brutto)
Pula biletów promocyjnych jest ograniczona

Zaufaj naszemu doświadczeniu i wiedzy!

Nasza działalność przez lata rozwijała się podążając za trendami rynku oraz potrzebami klientów. Wydawane przez nas tytuły są cenione przez szerokie grono specjalistów.

Patronat

KontaktMasz pytania? Napisz do nas lub zadzwoń

BIURO OBSŁUGI KLIENTA

OPIEKA MERYTORYCZNA

Agata Klimaszewska

agata.klimaszewska@forum-media.pl
tel.: 61 66 83 176

WSPÓŁPRACA REKLAMOWA

Adrianna Białas

adrianna.bialas@forum-media.pl
tel. kom.: +48 570 559 716

Współpraca barterowa

Natalia Zdunek

natalia.zdunek@forum-media.pl
tel. kom.: 692 057 033

Organizacja szkoleń wewnętrznych

Weronika Nowacka

weronika.nowacka@forum-media.pl
tel.: +48 61 62 87 004

Kongres Pedagogów i Psychologów Szkolnych to ogólnopolskie wydarzenie, podczas którego skupimy uwagę aktualnym tematom i zagadnieniom, które są ważne dla szkolnych specjalistów. Uczestnicy konferencji dowiedzą się, jak powinna wyglądać efektywna praca z uczniami z pokolenia Z i Alfa, jak przygotować się na nadchodzące zmiany w edukacji oraz skutecznie wdrożyć procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych.
Prelekcje poprowadzą uznani eksperci-praktycy, którzy podzielą się swoim doświadczeniem we wdrażaniu procedur postępowania oraz w działaniach z zakresu prewencji i interwencji. Konferencja jest też okazją do dyskusji zarówno z prelegentami, jak i innymi pedagogami i psychologami szkolnymi, dzielenia się spostrzeżeniami i wymianą doświadczeń.
 

BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel. 61 66 55 721

Godziny pracy:
pon. - pt. 08:00 - 16:00

 
@ Copyright 2025 Forum Media Polska